הראשון בסדרת התבלינים – הקינמון

31
קלוריות
|
שתף ב-
2 מנות, 31 קלוריות ל-100 גרם.
הוא ארומטי, מתקתק, נותן תחושה מחבקת של בית ויש לו את הכבוד לפתוח את סדרת הפוסטים שלנו בנושא תבלינים – הקינמון.
הקינמון הוא אחד התבלינים העתיקים ונמצא בשימוש כבר למעלה מ 4000 שנה; יש שמספרים , שברומא העתיקה, ערכו היה אף גבוה מזה של הזהב .במטבח המערבי אנחנו מכירים את הקינמון בעיקר כתבלין להעשרת קינוחים. במטבח האסייתי לעומת זאת, הקינמון הוא חלק מתערובת שימושית שנקראת " תערובת 5 התבלינים" שמשמשת כתיבול דומיננטי בחלק מהמאכלים הפופולריים של מטבח זה.
רגע לפני שתקראו למה ממש כדאי לכם להוסיף קצת יותר מקמצוץ של קינמון לאוכל שלכם, חשוב לדעת שיש שני סוגי קינמון: קינמון ציילני (Ceylon) שמקורו בסרינלקה, איי סיישל ומדגסקר, וקינמון קאסיה (Cassia) שמגיע מסין ואינדונזיה.
מה ההבדל? קינמון מסוג "קאסיה" סיני נחשב פחות בריא מהציילוני, בשל רמות גבוהות יותר של הכימיקל הצמחי קומרין – שברמות גבוהות מידי, עלול להשפיע כמדלל דם .
מבין כולם, בקינמון האינדונזי נמצאו רמות הקומרין הגבוהות .
בנוסף, טעמו של הקינמון ציילני עדין יותר ומתקתק.
את שני הסוגים אפשר לקנות כאבקה או כמקלות. מקלותיו של הקינמון הציילוני הם דקים ושבירים מעט, לעומת הקינמון הסיני שמקלותיו עבים וגסים יותר.
לקינמון משוייכים יתרונות בריאותיים רבים, ביניהם:
  1. כמות גבוה של נוגדי-חימצון (אנטיאוקסידנטיים), ממש כמו אלה שנמצאים במזונות-על והם מגנים עלינו מפני רדיקלים חופשיים ומאטים את תהליך ההזדקנות.
  2. אפקט אנטי- דלקתי המסייע בהורדת רמת הסיכון למחלות לב, שיפור תפקודי המוח, הורדת רמות כולסטרול ואיזון לחץ דם.הקינמון ידוע במחקרים רבים, כמי שתורם לאיזון וירידה ברמות האינסולין והסוכר בדם ומוביל לירידה במשקל.
  3. קינמון גם כשמן אתרי, מחזק את מערכת החיסון ומגן על הגוף מהתקררויות ושפעת.
  4. אנטי- פטרייתי ונמצא כמסייע במקרים של קנדידה .
  5. ברפואה הסינית מתקשר הקינמון לאנרגיית היאנג (yang),- אנרגיה מחממת .
קינמון התגלה גם כמרחיק חרקים ויתושים וברשת תוכלו למצוא מגוון של תרסיסים שאפשר לרקוח במטבח הביתי. מסתבר שגם לעור הפנים קינמון עושה טוב ויש הממליצים על מסיכת פנים של דבש (Raw) וקינמון כטיפול במקרים של אקנה.
טיפ: במידה ואתם נוהגים לבשל עם קינמון, הוסיפו אותו בדקות האחרונות של הבישול, כך תשמרו על טעמו האותנטי והוא לא יהפוך מריר. אז איך אתם שותים את התה שלכם?קצת כדי לגוון את השימוש בקינמון (ואת המים החמים עם הנענע והלימון), אנחנו מגישות לכם משקה מחמם, הלקוח המטבח המזרח תיכוני, מלא בטעם ובריאות.
משקה קינמון מזרח תיכוני
2 כוסות מים
2 מקלות קינמון
1 כפית ממתיק שאתם אוהבים
כף אגוזי מלך קצוצים
1 כפית בוטנים קצוצים
אופן ההכנה:
  1. לסיר קטן שופכים את המים ומביאים לרתיחה.
  2. מוסיפים את מקלות הקינמון והסוכר,מביאים שוב לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כ -10 דקות.
  3. מעבירים את המשקה לכוסות ומפזרים מלמעלה את האגוזים.

צילומים: איתן וכסמן

סימון תזונתי
סימון תזונתילמנה\יחידהל-100 גרם
קלוריות (אנרגיה)8031
חלבונים (גרם)21
פחמימות (גרם)21
שומנים (גרם)73
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.