לאכול זה חשוב אבל לשתות חשוב עוד יותר..

|
שתף ב-

מים הם הבסיס לחיים.

אנחנו יכולים לחיות חודש שלם ללא מזון, אבל רק יומיים-שלושה מבלי לשתות מים.

אנחנו רגע לפני הקיץ, וכמו שאתם יודעים הקיץ הישראלי החם, אנחנו מאבדים נוזלים דרך הנשימה והעור, בהזעה או כתוצאה ממאמץ גדול. אחוז גדול ממסת הגוף שלנו הוא מים ואצל רובינו הנטייה הטבעית היא לשתות רק כשאנחנו צמאים. לכן, בחלק גדול מהזמן אנחנו בעצם מתהלכים מיובשים וסובלים מבעיות כמו מיגרנה, לחץ דם גבוה ועוד.

ישנה חשיבות רבה לאיזון בין כמות המים הנכנסת לבין כמות המים היוצאת מהגוף ; כפי שמחסור בנוזלים משפיע על הגוף באופן דרסטי, גם עודף יכול להזיק. על מנת לשמור על איזון זה, קיים בגוף מנגנון צמא, אשר מתריע במידה ואנחנו לא שותים מספיק מים. עם השנים פעילותו של מנגנון זה נשחקת ולכן, על מנת למנוע פגיעה זאת, חשוב להקפיד לשתות לאורך כל היום גם כאשר אנחנו לא חשים צמא.

כמה עובדות על חשיבות שתית מים :

  • מסייעת לנו בחידוש התאים ומניעת הזדקנות.
  • משפרת את פעילות השרירים.
  • מסייעת לנו בתהליכי העיכול.
  • מפחיתה כאבי ראש ומגרנות.
  • עוזרת לשמירה על משקל תקין.
  • שומרת על ניקיון הפה ועוזרת למנוע ריח רע מהפה ושמירה על בריאות השיניים .
  • במהלך הריון שתית מים חשובה מאוד לבריאות האם והעובר.
  • עוזרת במניעת מחלות ופגיעה בתפקודי כבד, לב, כליות ועוד.

 

הרבה פעמים מבלבלים בין תחושת רעב לתחושת צמא, לכן חשוב לשים לב למזון אותו אנו צורכים במהלך היום. ישנם מזונות עשירים בנוזלים כגון ירקות ,וישנם מזונות כמו לחם אשר יוצרים תחושת יובש. צורך במתוק הוא לעיתים סימן המעיד על שתיית מים נמוכה ולכן, אם תחושת הרעב מופיעה זמן קצר אחרי שסיימתם ארוחה, נסו לשתות כוס אחת או שתיים של מים.

חשוב להדגיש כי משקאות ממותקים, מוגזים וקפה אינם נחשבים כלל כמשקאות שמרווים את הגוף, או מהווים תחליף למים. מעבר לזה, משקאות ממותקים ודיאט למיניהם, פוגעים בבריאות שלנו וגורמים למחלות כמו השמנת יתר, התפתחות סכרת, מחלות לב, חוסר איזון בחיידקי המעיים, דמנציה ועוד.

היום, ההמלצה המקובלת היא לשתות 8-12 כוסות מים למבוגר ו 6 כוסות מים לילד. אנחנו ממליצות להתאים את השתיה לפי מספר פרמטרים בניהם: גיל, תזונה, פעילות גופנית ואופי העבודה (משרדית/ בחוץ).

אומרים שמים טובים הם כמו יין טוב. ואכן, נושא איכות המים הוא נרחב מאוד ושאלות כמו: האם מי השתייה בברז טובים לנו? האם הפלואור והכלור שמוסיפים לנו למים מזיקים? האם צריך לשים מתקני טיהור מים ואיזה מתקן הכי טוב? נמצאות על סדר היום, אך הדעות והמחקרים לא תמימי דעים לגביהם.

כמה טיפים לגבי שימוש במי ברז:

  • כאשר אתם צורכים מים לשתייה / בישול תמיד השתמשו במים קרים.
  • מים חמים עוברים דרך הבוילר (דוד) אשר בו יש משקעי פסולת ואבנית שאנחנו לא רוצים אותם בגוף שלנו.
  • תנו למים לזרום בברז כמה שניות לפני שאתם ממלאים את הכוס, להוציא את המים שעמדו בצנרת של הבית.

לסיכום, כמו עם אכילה כך גם עם שתיה – הקשיבו לגוף שלכם; במיוחד בעונת הקיץ, אל תחכו לאיתותי מצוקה, הקפידו לצרוך אנרגיה חשובה וחיונית של נוזלים באמצעות שתיית מים ומזון מיטיב.

אם תרצו ללמוד קצת יותר על הנושא, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור בהרחבת הידע והתאמת מערכות המים הנכונות ביותר עבורכם.

 

 

צילומים: איתן וכסמן